Monday, November 9, 2009

Koleksi Teko

Selamat petang semua, apa kabar dan seronok tak hujung minggu u ols yang lalu. Hujung minggu mummyza pulak saje2 melibatkan diri dengan membuat jualan @ flea market di Setiawangsa. Actually mummyza hanya menyibukkan diri je bersama2 dengan my niece yang baru nak berjinak dalam dunia niaga ni, apa kata orang bagi moral supportlah aunty ni. Yang sedih tu cuaca pada mulanya baik tiba2 hujan selebat2nya dengan kilat berdentum berdentam pada sebelah petangnya. Apa lagi terpaksalah kami gulung tikar selepas tu sebab keadaan tak mengizinkan habis basah kawasan tu, nasib baik dah hampir2 nak waktu tutup niaga. Tu lah risiko yang perlu kita hadapi dalam dunia perniagaan ni. Oklah kita tutup kisah flea market ek sekarang ni mummyza nak bawa u ols ronda2 lagi so petang ni kita nak cite pasal teko pulak ek. So mari kita tengok......


Diantara teko2 mummyza yang terawal dikumpul. Minat nak kumpul teko2 bermula pada akhir tahun 90an lagi sewaktu tu mummyza ada terbaca satu artikel one lady ni memang teko collector dan disamping itu ada membuka sebuah restoren yang dihiasi penuh dengan teko2 ni, mummyza pun satu hari pergi kesana untuk bersantai minum kopi sambil mata2 ku melilau melihat keadaan sekelilingnya. Rasa macam nak duduk aje kat situ lama2 tak nak bangun2 he..he..he... Tapi bagi mummyza tak terikut macam collector tu mahu pitam dibuatnya. So ala2 kadar je le dan mana yang termampu oleh poket udah le.

Seterusnya gambar koleksi teko2 mummyza yang ada ek
.









Tak perasan waktu begitu mencumburi kita, mummyza dah nak kena chow chin chow, esok kita jumpa lagi @ next station. Adios......see you soon.

No comments:

Post a Comment